Jak otworzyć biuro podróży online?

wakacje biuro podróży online

Biuro podróży online jest pomysłem na biznes przede wszystkim dla osób, które pasjonują się podróżowaniem. Otworzenie własnego internetowego biura podróży może być szansą na zarobienie dużych pieniędzy.

Ciekawą możliwością jest to, że biuro podróży online możesz otworzyć w domu. Dzięki temu zaoszczędzisz na opłatach za czynsz wynajęcia lokalu. Sprawdź poniższe porady dotyczące zakładania biura podróży online.

Dlaczego warto otworzyć biuro podróży online?

Za otworzenie własnego biura podróży przemawia wiele czynników np.:

  • niskie koszty prowadzenia firmy przez internet,
  • brak wymogów posiadania licencji czy pozwolenia,
  • wzrost zainteresowania wycieczkami przez Polaków.

Obowiązki prawne

Po pierwsze musisz posiadać wpis do ewidencji działalności gospodarczej. Taki wpis możesz uzyskać w Urzędzie Gminy lub Miasta, w którym mieszkasz. Chcąc prowadzić biuro podróży powinieneś wybrać następujące numery PKD: 63.30 A,63.30 B,63.30 C lub 79.11. Następnie musisz wybrać formę opodatkowania oraz zgłosić się w ZUS-ie w celu złożenia dokumentów ubezpieczeniowych.

Jak otworzyć biuro podróży

Marketing biura podróży

Ważne jest wybranie odpowiedniej grupy docelowej. Mogą to być np. dzieci, osoby starsze, nowożeńcy, młodzież i studenci itp. Jako grupę docelową możesz również wybrać osoby z wyżu demograficznego. Dowiedz się jak najwięcej o wybranej grupie docelowej. Jakie mają preferencję, gusta, nawyki.

Następnie powinieneś odbyć odpowiednie szkolenia lub kursy. Dobrze byłoby gdybyś znał język angielski przynajmniej na poziomie komunikatywnym. Przydatna będzie również umiejętność profesjonalnej sprzedaży.

Kolejnym krokiem jest zaplanowanie promocji dzięki której będziemy pozyskiwać nowych klientów. Jednym z najważniejszych kroków powinno być stworzenie strony www lub zlecenie jej odpowiedniej firmie. Na stronie powinna się znajdować funkcja rezerwacji lotów, hoteli lub innych rejsów.

Strona internetowa powinna być pozycjonowana, jak również reklamowana za pomocą Google AdWords. Dzięki tym zabiegom na stronie internetowej stale będą obecni nowi potencjalni klienci.

Najczęściej popełniane błędy przez osoby otwierające własne biuro podróży?

Do najczęstszych błędów można zaliczyć:

  • brak wystarczającego zaplecza finansowego,
  • brak analizy rynku,
  • brak kompetencji – brak doświadczenia i umiejętności obsługi klienta.

Podstawowym błędem jest brak przygotowania finansowego i mentalnego na to, że zwrot z inwestycji będzie rozłożony w czasie. Konsekwencja w dążeniu do celu zaprocentują. Nie można się jednak spodziewać świetnych wyników sprzedażowych w pierwszych dniach, a nawet tygodniach funkcjonowania biura. Na pewne wymierne efekty naszej inwestycji musimy zapracować.

Do częstych błędów możemy również zaliczyć brak odpowiedniego rozeznania się  w rynku. Brak analizy skutkuje często podejmowaniem złych decyzjami i niedopasowaniem się do potrzeb klientów.

Rażącym błędem jest także niekompetentna obsługa klienta. Jeśli osoba, która nie potrafi udzielić nam wyczerpujących informacji chce nam sprzedać usługi turystyczne na pewno jej się to nie uda. Brak wiedzy o produktach i usługach bardzo często skutkuje zniechęceniem klientów do firmy. Szczególnie ważne jest to w początkowym okresie funkcjonowania. Raz źle obsłużony klient najprawdopodobniej już do nas nie wróci, a co gorsze o swoich złych wrażeniach opowie kilku osobom ze swojego otoczenia.

Autorzy zdjęć:
http://www.sxc.hu/profile/Benjipie
http://www.sxc.hu/profile/johnnyberg
Czy ten wpis Ci się podobał?
[Wszystkich głosów: 0 Średnia: 0]

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *